Organisation

Fanekommandoets sammensætning:
SorteringFunktionNavnTelefon

Spørgsmål vedrørende opstilling m. v. af fanevagt rettes til fanebærer 1.

Flagkalender: http://nordvestsjaelland.danmarksveteraner.dk/wordpress/wp-content/uploads/2018/04/Flagkalender-2018.docx

SKYDEKLUB

Lokalforeningen har oprettet en Skydeklub.
Klubleder: Søren Juel

Inden deltagelse i skydningerne, som foregår i regi af Tuse  Skytteforening skal skytterne ansøge om individuel godkendelse som skytte via skytteforeningen. Godkendelsen gennemføres af politiet (vandelsgodkendelse) som meddeler godkendelsen via skyttens E-boks.

Skytterne skal fremover være medlemmer af klubben ( 600,00 kr. årligt ). De tidligere bidrag pr. gang på kr. 30 bortfalder. Skytterne skal fortsat selv købe patroner. Lokalforeningen betaler for 2 æsker patroner årligt svarende til kr. 100.

Klubben vandt landsmesterskabet i 2015, 2016 og 2017. Vinderen  modtager den årligt vandrende pokal som bliver udleveret til formanden på repræsentantskabsmødet i april måned.
Udover pokal udleveres individuelle præmier til skytterne på holdet.
Vi gennemfører normalt 3 skydninger i foråret og 5 skydninger i efteråret alle på Tuse Skytteforenings baner ved Tuse Hallen.
Skydningerne gennemføres fra klokken 1830 og vi er normalt færdige inden klokken 2100.
Efter hver skydning evaluerer vi aftenens resultat over en kop kaffe og hertil lidt kage med af en af skytterne.

Danmarks Veteraners bestemmelser for indendørs 15 meter skydning

1. Der skydes på 15 meter indendørs bane i lokalforeningsområdet.
2. Der skydes på hold á 5 personer. Der kan deltage flere hold fra samme forening.
3. Der skydes på 6 ringdelt skydeskive med 1 skydefelt på hver side, eller elektronisk skive
4. Der skydes med Cal. 22 riffel.
5. Der skydes 2 skud i hver skydefelt 2×2 skud i hver skive. I alt 20 gældende skud.
6. Alle medlemmer af foreningen og familien kan deltage, børn dog min. 14 år.
7. Lokalforeningen sammensætter selv holdene (mænd-kvinde-børn)
8. Skydningen er med anlæg (armlæn og støtte). Dermed undgår vi snyd.
9. Der skydes et antal prøveskud. (Hvor mange bestemmer i selv).
10. Der skydes på de tilsendte skiver, elektronisk markering er tilladt. Alle skiver – også de elektronisk markerede – samt skydekort skal returneres til skydeleder snarest efter skydningen. Elektronisk markerede skiver skal være påført samme nr. som der står på skydekortet.
11. Skydekortet skal være udfyldt med navn, tjenestested og hold. m.m. se kortet.
12. Præmier:
a. Der tildeles en præmie til den bedste skytte i konkurrencen.
b. Der tildeles en præmie Bedste skytte på hvert hold.
c. Der tildeles en præmie samt en vandrepokal til den lokalforening, der stiller med bedste hold.
13. Præmierne skal graveres med følgende indskrift
a. Bedste skytte: ”De Blå Baretter, Bedste skytte + årstal.
b. Bedste skytte på hvert hold: ”De Blå Baretter, + årstal.
c. Bedste hold graveres ”De Blå Baretter, Bedste hold + årstal.
14. Ny vandrepokal graveres med samme ordlyd som den gamle.
15. Skydningen skal være afsluttet d. 31. december.

Landsforeningens ansvarlige på skydeområdet:
Henning Østergaard Nielsen
Bjørnevænget 20
4760 Vordingborg
Tlf. 55 37 67 64 / 40 29 25 92
E-mail: H.oe.nielsen@gmail.com[/fusion_tab][fusion_tab

[/fusion_tab][fusion_tab title=”VEDTÆGTER” icon=”fa-file-o”]

2013 Vedtægter 24 OKT

2014 Vedtægter 20 FEB

2015 Vedtægter 10 FEB

20216 Vedtægter 12 MAJ

2017 Vedtægter 06 FEB

2017 Vedtægter 12 AUG

2018 Vedtægter 05 FEB[/fusion_tab][/fusion_tabs][/fullwidth]